10 сынып оқушыларының бейімделуі. Психологтың ұсыныстары » Б. Момышұлы атындағы №35 мектеп-гимназиясы
"Алматы облысы білім басқармасының
Талғар ауданы бойынша білім бөлімі" мемлекеттік мекемесінің
"Б.Момышұлы атындағы №35 жалпы білім беретін орта мектеп-гимназиясы"
коммуналдық мемлекеттік мекемесі
Қабылдау бөлімі :
+7(727) 74-73-7-00
Есепші бөлімі:
+7(72) 23-11-37
Нашар көрушілер
нұсқасы
» » » 10 сынып оқушыларының бейімделуі. Психологтың ұсыныстары
11
октябрь
2023

10 сынып оқушыларының бейімделуі. Психологтың ұсыныстары


Жоғары сынып оқушыларының ата-аналары қандай ерекшеліктерді ескеруі керек?


Оныншы сынып жоғары мамандандырылған мектепте оқытудың соңғы кезеңін ашады. Осы кезеңде мектеп оқушылары оқуда, құрдастарымен және ата-аналарымен қарым-қатынаста белгілі бір қиындықтарға тап болуы мүмкін.


Орта мектептің алғашқы айлары оқытудың жаңа жағдайларына бейімделу кезеңіне айналады. Бейімделуді білдіретін бейімделу термині әртүрлі процестерді сипаттау үшін қолданылады: физиологиялық бейімделу, көру және есту бейімделуі, әлеуметтік бейімделу және т.б. денсаулық, оңтайлы әл-ауқатты сақтау кезінде өнімділік, алаңдаушылықтың төмен деңгейі. Ата-аналар баламен бірге мұғалімдердің оқу үдерісіндегі ескертулерін талдауға дайын болуы керек, бұл оқудағы қиындықтарды мүмкіндігінше ертерек байқап, жеңуге көмектеседі. Ол үшін, ең алдымен, баланың қандай қиындықтарға тап болғанын, қай пәндерді үйрену қиын екенін нақты анықтау керек. Бала оған қойылатын талаптардың артқанын түсінуі керек және мұғалімдер оны жаңа критерийлер бойынша бағалайды. Төмен оқу үлгерімі өзін-өзі бағалаудың төмендеуіне ғана емес, баланың мінез-құлқындағы өзгерістерге әкелуі мүмкін: депрессия, оқшаулану немесе керісінше, ашуланшақтық, агрессивтілік. Мұнда уақыт бөлу дағдыларын үйрету және өз іс-әрекетіңізді жоспарлау ерекше рөл ойнауы мүмкін.


Оныншы сыныпта жиі кездесетін мәселе - күйзеліске ұшыраған тоғызыншы сыныптан кейін және он бірінші сыныпқа дейін демалуға деген айқын ниет. Орта мектеп оқушысы маңызды емтихандардан және өзінің болашағы туралы маңызды шешімдерден шаршағанын сезеді. Әрине, орта мектеп оқушысына үзіліс керек. Сонымен қатар баланың мұқият «босаңсытып», жұмыс тонын ғана емес, сонымен қатар соңғы емтихандарға дайындалу үшін қымбат уақытын жоғалтуының үлкен қаупі бар.


Балаға сауатты үйренуге, уақытты бөлуге және күнді жоспарлауға көмектесу керек, демалу үшін уақыт болады, егер мүмкін болса, ұйықтау. Осы кезеңде мұғалімдерге қойылатын талаптар артады, зерттелетін материал күрделене түседі. Даму психологиясы тұрғысынан орта мектеп оқушылары дамудың ерекше кезеңіне - ерте жасөспірім кезеңіне өтеді. Жасөспірім - бұл адамның өміріндегі жасөспірім мен ересек кезең арасындағы өтпелі кезең.


Бұл жастың негізгі психологиялық сатып алуы - сіздің ішкі әлеміңізді ашу. Өзін-өзі тану сапалы жаңа деңгейге көтеріледі. Бұл адамның өзіндік құндылықтарының маңыздылығының жоғарылауынан, жеке тұлғаның жеке қасиеттеріне жеке өзін-өзі бағалауды өз-өзіне деген жалпы, тұтастық қатынасын дамытудан көрінеді. Жастардың өзін-өзі тануының маңызды ерекшелігі - уақыт перспективасын, болашаққа бағдар қалыптастыру.


Оныншы сынып оқушыларының көпшілігі оқу жүктемесінің күрт өсуімен бетпе-бет келеді, баланың сауатты болуына, уақытын бөлуге және күнді жоспарлауға көмектесу, демалуға уақыт, мүмкін болса, ұйықтауға уақыт болуы керек.


Кәсіби өзін-өзі анықтау - осы жастағы ең маңызды міндет.


10 сынып оқушылары жаңа жағдайда болғандықтан (жаңа командалар, жаңа сабақ жүйесі, жаңа жұмыс формалары, өзгертілген жұмыс көлемдері және ақыл-ой әрекеттерінің сипаты және т.б.), олардың бейімделуін зерттеу қажет. Адамның әлеуметтік орта жағдайына бейімделуі ретінде әлеуметтік бейімделу мыналарды қамтиды:


1) қоршаған шындықты және өзін барабар қабылдау;


2) басқалармен қарым-қатынас пен қатынастың барабар жүйесі;


3) жұмыс істеу, оқу, бос уақытты және демалысты ұйымдастыру қабілеті;


4) өзіне-өзі қызмет ету және өзін-өзі ұйымдастыру қабілеті;


5) басқалардың рөлдік күтулеріне сәйкес мінез-құлықтың өзгергіштігі (бейімделгіштігі).


        10-сынып оқушыларының бейімделу ерекшелігі олардың жас ерекшеліктері мен мамандандырылған білім беру ерекшеліктерімен анықталады. Осы жастағы маңызды әлеуметтік қажеттілік - бұл іздену белсенділігі, өзін-өзі анықтау, өмір перспективаларын құру қажеттілігі. Тәжірибе көрсеткендей, егер оқудағы таңдалған бағыт оқушының психофизиологиялық және жеке ерекшеліктеріне, қызығушылықтары мен бейімділіктеріне сәйкес келсе, онда талаптардың жоғарылауына және оқу жүктемесінің жоғарылауына қарамастан, шаршау және онымен байланысты невротикалық құбылыстар жиі байқалмайды және жаттығудың тиімділігі артады.


      Бейіндік білім беру - бұл орта мектеп оқушыларына арналған сараланған білім берудің бір түрі, ол студенттердің бір немесе бірнеше пәндерді, таңдалған бейінге сәйкес келетін арнайы курстарды тереңдетіп оқып, болашақ қызмет саласын таңдау үшін кәсіби дайындықты қамтамасыз етеді.